14.10.2016

Kaubandus-Tööstuskoja Pärnu esinduse korraldatud ärihommikusöögil Pärnu linnapea ja maavanemaga kohtunud majandus- ja taristuministri Kristen Michali sõnul kaalub riik lisaks Via Baltica laiendamisele investeeringu tegemist Pärnu lennujaama renoveerimisse, investeeringu suurus ning mahud selguvad pärast vajaduste ja võimaluste täpset välja selgitamist.

Pärnu linnapea Romek Kosenkraniuse sõnul on lennujaam piirkonna majanduse arenguks sama tähtis nagu korras maantee ja raudtee. “Jätkusuutlikuks arenguks vajab Pärnu kindlasti kolme ühendust ehk maismaa-, õhu- ja raudteetransporti, ent täna on meil praegu puudu olevast lennuühendusest kõige rohkem võita,” ütles Kosenkranius. “Samuti on positiivne, et riik tuleb meile appi ka Via Baltica remontimisel.”

Ministri sõnul on lähiajal mitmeid teedeprojekte Pärnu suunal ees ning ollakse valmis investeerima ka teistesse ühendustesse. “Meil oli europrojektides üks võimalik variant Lelle-Pärnu raudtee rekonstrueerida. Kui Pärnu piirkonna juhtidel ja ettevõtjatel on tahtmine kasutada vahendeid hoopis lennujaama investeeringuteks või Pärnu maantee laiendamiseks, siis oleme kindlasti valmis seda kaaluma ja meetmeid üle vaatama. Järgmise sammuna vaatamegi üle kõigi osapoolte reaalsed võimalused panustamiseks, täpsustame investeeringu suuruse ning siis saame koos teha konkreetsed otsused,” sõnas majandusminister Kristen Michal.

Pärnumaa Omavalitsuste Liidu esimehe Lauri Luuri sõnul on ka kiire raudtee Pärnumaa pikaajalistes plaanides olulisel kohal. “Ootame pikisilmi Rail Balticu tulemist, sest raudteeühendusest nii Tallinna kui ka Euroopaga saab Pärnu ainult võita,” ütles Luur. “Kuna Rail Balticut tuleb veel mitu aastat oodata, on täna lisaks lennujaama renoveerimisele arukas korda teha Via Baltica. Näeme, et reaalselt töötav lennujaam aitab vähendada Pärnu sesoonsust ja tugevdada konkurentsivõimet globaalselt turismiturul.”

“Kui vaadata pikemat perspektiivi, tahame olla parimate ühendustega piirkond Eestis. Meile on olulised nii Via Baltica, Rail Baltica, sadamad kui ka lennujaam. Kui rääkida maantee remondist ja ohutuse suurendamisest, siis esimeses etapis võiks riigi toetuse abiga kaasajastada ohtliku Via Baltica Pärnu-Uulu lõigu,” ütles Pärnu maavanem Kalev Kaljuste. “Investeeringuid vajavaid Via Baltica lõike on Pärnumaal veelgi: näiteks võiks lähema viie aasta jooksul ehitada maantee neljarealiseks kuni Pärnu-Jaagupini. Pärnusse võiks välja areneda logistikakeskus, millest saaksid otsest kasu nii maakond kui ka Eesti riik.”

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi plaanitavad järgnevate aastate suurimad Pärnu suunalised teedeprojektid on:
Ääsmäe-Kernu möödasõidurajad 2016-2017, maksumusega 15 miljonit eurot
Kernu ümbersõit 2018-2019, maksumusega 10 miljonit eurot
Nurme õgvendus 2016-2018, maksumusega 5,2 miljonit eurot
Pärnu-Rakvere-Sõmeru suunal on samuti mitmeid investeeringuid tehtud ja tulemas kogumaksumusega 13 miljonit eurot.

Lisainfo:
Romek Kosenkranius
Pärnu linnapea
444 8212
romek.kosenkranius[at]lv.parnu.ee

Lauri Luur
Pärnumaa Omavalitsuste Liit
juhatuse esimees
523 7966
lauri[at]pol.parnumaa.ee

Kalev Kaljuste
Pärnu maavanem
513 7439
kalev.kaljuste[at]parnu.maavalitsus.ee